Obniżka w Saxo Bank - nawet 0,12% za handel na GPW i 1 dolar minimalnej prowizji na USA

poniedziałek, 29 lipca 2013

Jak testować pomysł na system inwestycyjny - cykl wideo

Na kanale Humanisty na YouTube pojawiło się już ponad 400 subskrybentów, wiec zgodnie z obietnicą udostępniam pierwsze z cyklu 6 (lub więcej) szkoleń na temat testowania systemu inwestycyjnego.

Wideo zostały nagrane już dawno temu, bo pod koniec października 2012 roku, a więc przeszło 9 miesięcy temu. Początkowo miałem je udostępniać razem z innymi nagraniami, ale jako że tworzą one zwarty cykl, postanowiłem zostawić je na jakąś szczególną okazję. I tak się zeszło...

W nagraniach tych omawiam początkowe etapy tworzenia systemu inwestycyjnego. Pierwsze koncentruje się na narzędziach służących do testowania systemu, czyli na programie, dzięki któremu będziemy mogli sprawdzić, czy cała koncepcja ma sens i czy warto jest rozwijać ją dalej. W drugim nagraniu omawiam, skąd można czerpać inspiracje do stworzenia własnej metody inwestycyjnej, a także omawiam założenia wyjściowe systemu, na którym będę przeprowadzał testy podczas kolejnych nagrań. Dalej pisana jest formuła umożliwiająca sprawdzenie siły sygnału wejścia oraz stopniowo dodawane są kolejne elementy, które pozwolą na oszacowanie wyników i sprawdzenie, czy cała koncepcja warta jest dalszego rozwijania,

Podczas oglądania pierwszego odcinka i wszystkich kolejnych pamiętajcie proszę, że nie jest to test kompletnego systemu inwestycyjnego. Moim celem jest jedynie pokazanie, w jaki sposób można zbadać siłę sygnału, który będzie nam wskazywał moment otwarcia pozycji. Oprócz tego konieczne jest jeszcze obudowanie go systemem stopów zapobiegających utracie pieniędzy oraz kasujących zysk osiągany przez nasze pozycje. Oprócz tego trzeba się też skupić na zarządzaniu wielkością pozycji, czyli decydowaniem jak wiele postawić na szali, żeby nasz portfel nie wyleciał w powietrze w pierwszych kilku transakcjach.

Kiedy ukażą się już wszystkie z przygotowanych przeze mnie nagrań, opublikuję kolejne, pokazujące zachowanie się napisanej części systemu w okresie po październiku 2012r., czyli na danych, które nie wchodziły w zakres wcześniejszych testów. Zobaczymy w ten sposób, czy prezentowana przeze mnie metoda broni się również do dnia dzisiejszego.

Zachęcam do uważnego zapoznania się z przedstawionym materiałem i aktywnego komentowania, gdyż w ten sposób możemy wyjaśniać nieścisłości oraz wprowadzać dodatkowe uwagi.

Tak wiec poniżej przedstawiam pierwszą część nagrania, a każde kolejne będzie się ukazywało co 15 kolejnych subskrybentów przybywających na kanale YouTube.



4 komentarze:

  1. hej śledze Twój blog bardzo mi sie podoba.
    Widze, że masz wiedze ichetnie sie nią dzielisz.
    Ja jestem nowy w branży - mam pytanko czy moze wiesz Ty albo ktoś z czytelnikow jak w Ambrokerze ustawia się (wersja demo jest dostepna tylko po każdej sesji trzeba wgrywać dane) ulubione spólki - aby nie przeglądać kilkaset wykresów tylko swoje 5 spóleczek :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Siema, patrząc na wykres swojej spółki wybierasz w głównym menu: SYMBOL -> Favourites -> Add selected symbol

      Następnie możesz przeglądać ulubione po kliknięciu w ikonkę serduszka w zakładce "symbols" po lewej stronie (domyślnie, ewentualnie w innym miejscu)

      Usuń
    2. Nie wiem, jak wersja demo, ale wersje nierejestrowane podobnież nie zapisują zmian. Więc zanim się doda spółki do ulubionych, dobrze jest sprawdzić, czy przy następnym otwarciu programu te będą się tam one znajdowały.

      Usuń
  2. dopiero co natrafiłem na Twojego bloga, przeczytałem kilka wpisów i ... jestem pod ogromnym wrażeniem wiedzy jaką dysponujesz w zakresie inwestowania na giełdzie. Super, że postanowiłeś dzielić się nią z takimi laikami, początkującymi inwestorami. Zaraz zasiadam przed Twój kanał youtube Twoje filmy instruktażowe

    OdpowiedzUsuń