Obniżka w Saxo Bank - nawet 0,12% za handel na GPW i 1 dolar minimalnej prowizji na USA

środa, 20 lutego 2013

Nowa pozycja w portfelu IKE

TPSA okazała się niewdzięczna. Nie martwi mnie sam spadek ceny, bo to akurat miałem zabezpieczone certyfikatem, ale takiego obcięcia dywidendy już im nie wybaczę. W związku z tym pojawiło się trochę przestrzeni w portfelu IKE i zacząłem się rozglądać za ciekawymi propozycjami do zainwestowania.

Jak to już zapowiadałem na facebooku, zrobiłem sobie listę spółek kierując się kryteriami przyjętymi dla naszego zestawienia Spółek Ciekawych Technicznie. W rezultacie pojawiło się kilka interesujących propozycji, w których ostatecznie wybrałem Mennicę. 
Długoterminowo znajduje się w trendzie wzrostowym, co wydaje się być całkiem niezłą przesłanką. Notowana jest od około 15 lat i w tym czasie rosła średnio ok. 16% rocznie, co jest rzadkim wynikiem na przestrzeni naszego rynku. Ponadto, spółka płaci niewielką dywidendę, która zazwyczaj waha się w okolicach 3%.
Bezpośrednią przesłanką do zajęcia pozycji była korekta, w której spółka się znajduje. Fakt, że jej prawe ramię znalazło się na wsparciu, a całość przybiera postać trójkąta zniżkującego sprawia, że formacja podoba mi się jeszcze bardziej.

Oczywiście przejawia się tu moja alergiczna niechęć to stawiania szerokiego stop lossa. Dzięki temu układowi ryzykuję niecały 1% mojego portfela IKE. W końcu o to właśnie chodzi, żeby minimalizować straty, zwłaszcza jeśli oszczędności mają służyć zabezpieczeniu finansowej przyszłości.

Co myślicie?

4 komentarze:

  1. chętnie poczytałbym/obejrzał jakieś wpisy/widep o zabezpieczaniu pozycji. Ja zabezpieczam tylko cetryfikatami Turbo, ale wiem że Ty jako wielbiciel opcji miałbyś tutaj wiele do powiedzenia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zabezpieczanie to złożona sprawa :) Żeby się zabezpieczać opcjami, trzeba mieć odpowiedni portfel, bo nie zawsze spółki idą razem z Wig20.

      Usuń
  2. Mi się podoba, trend wzrostowy, spółka lepiej radzi sobie od szerokiego rynku, a teraz okazja do kupna korekcie. Generalnie takie wejścia są bardzo fajne, w większości przypadków się udaje, ale nie wiadomo czy akurat to zapłaci.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń