Obniżka w Saxo Bank - nawet 0,12% za handel na GPW i 1 dolar minimalnej prowizji na USA

środa, 18 grudnia 2013

Mikołaj przywiózł prezenty i niedźwiedziom i być może bykom

Mamy w tym roku dość smutny grudzień dla posiadaczy akcji, przynajmniej tak można by było wnosić z analizy głównych indeksów na warszawskiej giełdzie. Trwające od końca listopada spadki sprawiają, że akcje nie bardzo dały zarobić. Chodzą słuchy, że na obligacjach korporacyjnych też nie jest za różowo. Dodatkowo dni wolne od sesji nieco przyspieszyły konieczność podjęcia decyzji w zakresie optymalizacji podatkowej, którą niektórzy inwestorzy lubią stosować.

Trzeba więc zadać sobie pytanie, co z tym fantem zrobić. Paradoksalnie, być może wcale nie wygląda to tak źle. Dlaczego? Odpowiedź znajdziecie w nagraniu, które prezentuję poniżej, licząc na komentarz lub udostępnienie.

17 komentarzy:

  1. Witam.

    Co myślisz o Eurocashu? STS sygnał kupna wygenerował, wyraźne wsparcie na 45 zł i dość tanie akcje.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Eurocash też wygląda interesująco, ale jednak to już jest ruch boczny, a nie trend wzrostowy. Chyba, że przyjmować wieloletnią perspektywę trendu.

      W każdym razie jest blisko dolnego ograniczenia i wydaje się bronić poziomu 45 zł. Podstawą oczywiście jest ustawienie stop lossa :)

      Usuń
  2. Witam,

    pytanie początkującego - czy cienie pod świecą bierze się pod uwagę przy podejmowaniu decyzji o przełamaniu oporu? Chodzi mi np. o dzisiejszą sytuacje na Farmacolu?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To zależy od indywidualnego spojrzenia i kontekstu. Myślę, że jedna świeca to trochę zbyt mało na osądzanie, czy wsparcie lub opór się utrzymały lub nie. Dopiero kilka świec może o tym przesądzać oraz ich układ w ramach szerszego obrazka.

      Usuń
    2. Farmacol po takiej dzisiejszej obronie chyba jutro mocno wzrośnie. Ta świeca wzrostowa imponująca, wsparcie 60 zł obronione. Co innego gdyby się zamknęło poniżej 60 zł. Jak ktoś kupił po 58 to duuużo zarobi.

      Usuń
  3. Witam,
    Ja do obserwacji dorzucilbym jeszcze spolke CCC gdzie jest bliska poziomu wsparcia 114zl i to moze byc dobry sygnal do kupna, po za tym ostatnio miala rewelacyjne wyniki oraz rekomendacje.
    Co o tym myslisz?
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. A co powiecie o Bakalland ? Jest szansa na wzrosty ?

    OdpowiedzUsuń
  5. Też myślę że to jest dobry moment na zwrot wig20 i odpał w kierunku 2700 wig podobnie choć nie tam bardzo a małe i średnie spółki obstawiam że już na szczyt nie wrócą

    OdpowiedzUsuń
  6. Martwicie się tylko w jedną stronę :) czy wzrośnie.

    OdpowiedzUsuń
  7. spokojnie jeszcze kilka miesiecy spadków i znowu wzrosty

    OdpowiedzUsuń
  8. Z wszystkich wymienionych spółek (przez autora bloga też) ja zdecydowanie stawiam na Bakalland. Widzę w nim największy potęcjał do wzrostu/huberton

    OdpowiedzUsuń
  9. Humanisto, można wiedzieć, czy nadal trzymasz ATT? I w ogóle co sądzisz o obecnej sytuacji (technicznej i fundamentalnej) na Azotach Tarnów?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeszcze trzymam, ale niestety pewnie niedługo będę sprzedawał, bo różowo to nie wygląda. Ciekaw jestem, czy przy ewentualnym ruchu wzrostowym rynek pociągnie spółkę trochę w górę

      Usuń
  10. Już przy okazji ostatnich Twoich propozycji (na grudzień), kusiło Cię by znowu określić, że czas na korektę (na WIG20) i miałbyś rację.
    Ja ogólnie bałem się FEDu i jak na razie na naszym rynku się to sprawdza. Szkoda, bo nie wytrzymałem z shortem na PKO. Moim zdaniem, do jutro (3 wiedzmy) rynek będzie spadał lub zmienność będzie niewielka.

    Niestety zastanawia mnie co się stanie gdy US (a co za tym idzie i DAX) wejdzie w korektę, o którą ja bym powiedział rynek aż się prosi (może tutaj także chodzi o zakończenie serii grudniowej).
    Bo raczej nie wierzę, że jak US będzie spadać to my będziemy rosnąć, pomimo, że korelacja na początku roku między rynkami została zerwana.

    Co do spółek, które wymieniłeś ja obserwuję tylko BHW, CMX obserwowałem, ale tutaj płynność jest różna i trochę znudziła mnie ta spółka. Natomiast na Wig-banki pękła bariera 8000, co może sugerować dalsze pogorszenie się (spadki) sektora.
    Reasumując, mam wrażenie, że coś jest nie tak i radziłbym ostrożność, cień OFE wisi nad nami i nie wiadomo, kiedy przestanie mieć znaczenie. Dzisiejsza sesja na pewno pokazuje naszą słabość na tle reszty.

    OdpowiedzUsuń
  11. W poniedziałek do portwela wleci mi SFS ;) Dzwonił do mnie Santa Klaus, mówił że na jakiś rajd przyjeżdża czy coś takiego :)

    OdpowiedzUsuń
  12. to bedziesz miał ciepłe ubranko na zime :D

    OdpowiedzUsuń
  13. Zdrowia pomyślności wytrwałości i wszystkiego najlepszego na dla autora i czytelników życzy stały czytacz.

    OdpowiedzUsuń