Obniżka w Saxo Bank - nawet 0,12% za handel na GPW i 1 dolar minimalnej prowizji na USA

piątek, 18 czerwca 2010

Trójkąt na wig 20

Jak wiemy, formacje techniczne rysują się również na indeksach. Chyba najbardziej dotkliwą formacją dla wielu inwestorów był podwójny szczyt w 2007 roku. Dzieci hossy, które postanowiły trzymać akcje/fundusze w nadziei, że będzie rosło już w nieskończoność, przekonały się na własnych portfelach, że AT może być przydatna.


Jak widzimy powyżej, na wykresie Wig 20 uformował się trójkąt symetryczny z lekko zwyżkującą tendencją. Czy to coś oznacza dla rynku? Nie koniecznie. Czy można to jakoś wykorzystać? Jak najbardziej.

Trójkąty mają to do siebie, że po stopniowym zawężaniu się zakresu cen, następuje wybicie, które według teorii, powinno mieć dynamiczny charakter i osiągnąć zasięg wysokości formacji mierzony od punktu wybicia. Nie chcę tutaj prognozować, że w razie wybicia od razu pojedziemy w okolice 2180 lub 2570, w zależności od kierunku wyjścia z formacji. Niemniej sądzę, że wyraźne zamknięcie się poza trójkątem może być sygnałem, że przez jakiś czas będziemy podążali w wyznaczonym kierunku.

Aktualnie jestem niedźwiedziem, więc obstaję za wyjściem dołem z formacji. Zamknąłem pozycję na FPGE z racji przebicia oporu, po czym otworzyłem kolejną krótką na FPKO, z tym że już na serii U10. Na chwilę obecną jestem jakieś 130 zł do przodu z oczekiwaniem, że spadnie jeszcze niżej.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz