Obniżka w Saxo Bank - nawet 0,12% za handel na GPW i 1 dolar minimalnej prowizji na USA

poniedziałek, 1 sierpnia 2016

Risk Taker - poznaj moją strategię opcyjną

Wielu inwestorów obawia się rynku opcji, postrzegając go jako coś skomplikowanego i bardzo trudnego do nauczenia się. Tymczasem rzeczywistość wcale nie wygląda tak groźnie, o czym przekonają się tylko ci, którzy podejmą odpowiednią decyzję i spróbują swoich sił.

W miniony czwartek miałem przyjemność poprowadzić dla czytelników blogów Humanista na giełdzie oraz Opcje na akcje, webinar edukacyjny prezentujący podstawy inwestowania na rynku opcji. Jeśli ktoś dopiero rozpoczyna swoją przygodę na tym polu, z pewnością jest to dobry początek drogi.


Jednak webinar ten był tylko wprowadzeniem do premiery, która ma miejsce w dniu dzisiejszym. Postanowiłem podzielić się z inwestorami moją realną strategią stosowaną na warszawskim rynku opcji. Moim celem jest pokazanie nie tylko teoretycznej sfery inwestowania w opcje, ale również konkretnych praktycznych działań, które mają miejsce na tych instrumentach.

Strategia nazywa się Risk Taker, ponieważ jej celem jest inwestowanie bardzo agresywne, ukierunkowane na uzyskanie bardzo wysokiej stopy zwrotu, Towarzyszące temu ryzyko jest również bardzo wysokie, dlatego też w trakcie szkolenia prezentuję kilka podpowiedzi, pozwalających na zmniejszenie naszej ekspozycji.

Moim inwestycyjnym celem przy tej strategii jest uzyskiwanie stopy zwrotu na poziomie 5% miesięcznie. Dla wielu inwestorów wydaje się to nierealne założenie, jednak jest to mój cel, stanowiący jednocześnie założenie wyjściowe do otwierania pozycji na każdej miesięcznej serii opcji.



Sama strategia opiera się na wystawianiu opcji, zarówno call, jak i put. Otrzymujemy w ten sposób premię opcyjną, którą w ok. 80% przypadków możemy zatrzymać. To tak, jakby ktoś płacił nam za czekanie i nic nie robienie, gdyż zaledwie w jednym, skrajnym scenariuszu tracimy pieniądze. W pozostałych wypadkach, pieniądze te zarabiamy.

Strategia Risk Taker jest rezultatem wszystkich moich doświadczeń na opcyjnym rynku, zbieranych od 2010 roku. Miewałem zarówno lepsze dni, jak i okresy bardzo silnych strat. Te wszystkie wydarzenia ukształtowały mnie jako inwestora i wpłynęły na kształt, jaki przybrała ostatecznie strategia.


Dlatego też w trakcie szkolenia pokazuję nie tylko reguły rządzące zawieraniem transakcji, ale również całą filozofię inwestowania, która towarzyszy mi każdego dnia. Jestem przekonany, takie właśnie podejście wywoła u widzów o wiele więcej przemyśleń niż technikalia systemu inwestycyjnego.

W trakcie szkolenia omawiam:

  • proces mojej opcyjnej edukacji,
  • wydarzenia, które wpłynęły na to, jak inwestuję dzisiaj,
  • preferencje rynkowe, które mam w stosunku do rynku opcji,
  • strategię Risk Taker, w której celuję w wynik 5% miesięcznie,
  • zasady otwierania, zamykania i ratowania pozycji,
  • zarządzanie kapitałem oraz ryzykiem,
  • możliwe dalsze kierunki ewolucji strategii.
Myślę, że strategia jest w stanie otworzyć wielu osobom oczy na możliwość wystawiania opcji, nie tylko z punktu widzenia zysków, które generuje ten kierunek inwestycyjny, ale również z uwagi na straty, które można w ten sposób ponieść.

Szkolenie dostępne jest już w Bazie wiedzy Humanisty na giełdzie. Z racji tego, że jest to drugie w tym roku szkolenie specjalne, jego cena ustalona została na kwotę 100 zł, która w przyszłości również pójdzie w górę.

Jednak dla stałych i bardzo aktywnych czytelników przewidziałem pewne udogodnienie. Jeśli zdecydujecie się na zakup jeszcze w dniu dzisiejszym, cena szkolenia wyniesie tylko 75 zł. Jednak już minutę po północy wzrośnie ona do regularnego poziomu, dlatego warto się pospieszyć.

Warto przekonać się, ile okazji inwestycyjnych tracicie rezygnując z wykorzystania opcji w dokonywaniu transakcji. Zwłaszcza w sytuacji trendu spadkowego, kiedy to strategie akcyjne nie dają ciekawych rezultatów.


6 komentarzy:

  1. Ja obejrzałem, mogę śmiało polecić i to niekoniecznie dla skorzystania ze strategii a dla zobaczenia drogi dojścia do niej.

    Przy okazji: jak w stooq ustawić arkusz opcji, żeby była widoczna delta a opcje put i call były obok siebie (tak jak w wideo)?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej!

      Dzięki za pozytywną opinię!

      Aby tak to ustawić, klikasz powyżej arkusza opcji:
      Widok paneli-> równoległy
      Wskaźniki opcji -> wyświetl

      Pozdrawiam!

      Usuń
    2. Teraz jasne, ja wchodziłem z głównego menu, a to trzeba wejść z poziomu WIG20 w opcje.

      Usuń
  2. http://stooq.pl/q/o/?s=wig20&v=2

    Równoległy do góry

    OdpowiedzUsuń