Obniżka w Saxo Bank - nawet 0,12% za handel na GPW i 1 dolar minimalnej prowizji na USA

niedziela, 1 lutego 2015

Spółki Ciekawe Technicznie - luty 2015 - portfel +5,3%

W tym miesiącu zestawienie Spółek Ciekawych Technicznie będzie miało specjalny charakter. Po raz pierwszy, oprócz omówienia spółek, które moim zdaniem mogą się w najbliższym czasie dobrze zachowywać i rosnąć silniej od szerokiego rynku, opublikuję również zestawienie mojego portfela inwestycyjnego, zbudowanego na podstawie kryteriów wykorzystywanych przeze mnie do wyłaniania ciekawych spółek.

O całej akcji pisałem miesiąc temu i mogliście już o niej zapomnieć, więc przypominam, że możecie o niej poczytać na podstronie bloga, do której dostaniecie się przez górne menu.

Z zachowania portfela jestem bardzo zadowolony. Jak widzicie, połowa spółek znajduje się w zysku, a połowa przyniosła stratę. Różnica polega tylko na tym, że spółki zaznaczone na zielono wzrosły zdecydowanie bardziej niż te, które spadły. Przełożyło się to na wzrost wartości portfela o 5,30%, co jest wynikiem zdecydowanie lepszym niż szeroki rynek, który wzrósł w tym czasie o 1,33%.


Przeanalizowałem wszystkie posiadane w tym portfelu akcje i zdecydowałem się nie dokonywać żadnych zmian w jego składzie. Oznacza to, że do końca lutego będziemy obserwowali ten sam zestaw spółek. Uważam, że na żadnej z nich nie zaszły zmiany, które mogłyby źle wróżyć kontynuacji tendencji wzrostowej.

Poniżej wykres liniowy portfela i indeksu WIG. Z czasem oczywiście danych będzie przybywało.


Pierwsze dane jeszcze niczego nie przesądzają, gdyż mogłem mieć zwyczajne szczęście. Mam jednak nadzieję, że im dłużej notowany będzie ten portfel, tym wyraźniejsza będzie jego przewaga nad szerokim rynkiem.

A teraz czas na stały punkt programu, czyli zestawienie Spółek Ciekawych Technicznie. Być może to właśnie wśród nich znajdują się podmioty, które w najbliższych miesiącach zanotują dwucyfrową stopę zwrotu. Analizę przeprowadzam w programie PowerTrader, na którego macie 10% zniżki.

Po obejrzeniu nagrania kliknijcie koniecznie łapkę w górę i podzielcie się tym nagraniem ze znajomymi - to mi bardzo pomaga.


Kolejne zestawienie już za miesiąc, a w międzyczasie ciekawsze informacje z mojego portfela publikował będę na Facebooku.

11 komentarzy:

  1. Nie ma co pochopnie podejmować decyzji. Lepiej zostawić wszystko tak jak jest- przynajmniej na razie. Jestem ciekaw jakie wyniki będziesz wykazywał za miesiąc. Życzę powodzenia i przynajmniej takich samych zysków, o ile nie większych.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszystkie spółki wydają się dobrze rokować. Zobaczymy za jakiś czas, ale mam nadzieję, że już po pół roku konkretne wyniki będą i da się coś powiedzieć.

      Usuń
  2. Dzień dobry Radku,
    Byłbyś chętny umieścić wzór swojej tablicy do wpisywania wyników portfela do publicznego ściągnięcia?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej,

      Umieszczę plik, ale nie wiem, czy ten i jeszcze nie wiem kiedy. Generalnie chcę temu cały wpis poświęcić, żeby napisać też, co warto brać pod uwagę przy tworzeniu takiego arkusza.

      Usuń
    2. Bardzo dobry pomysł.
      Ciekawie byłoby prowadzić własny portfel równolegle z twoim, a ta twoja tabela taka zacna :) Pewnie jeszcze w połowie zautomatyzowana :)
      Od dłuższego czasu regularnie prowadzę portfele wg. różnych strategii wielkich guru, więc kibicuje szybkiemu pojawieniu się wpisu :)

      Usuń
  3. wyglądałoby to podrzędniej gdyby pod wykresami spółek SCT dodatkowo był wolumen

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja tylko podpowiadam spółki. Całą analizę trzeba zrobić już na własną rękę.

      Usuń
  4. Witam,

    pomysł z zamieszczeniem tabelki jest bardzo dobry. Sam jak zobaczyłem Twoją i spojrzałem na swoją stwierdziłem, że moja wymaga znacznych modyfikacji. Zapewne skopiuje Twoją ;)

    Czy wybierając tę strategię testowałeś ją wcześniej na danych historycznych?

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie, gdyż stosuję subiektywną ocenę trendu. Nie da się tego zautomatyzować. Generalnie zakładam, że strategia powinna mieć przewagę nad rynkiem. A czy ma to się okaże dopiero za jakiś czas

      Usuń
  5. Witam, czytam Pana blog od jakiegoś czasu i dużo uwag uważam za cenne, mam jednak pytanie. Jak benchmarkuje Pan swoje wyniki w stosunku do Wig? Można to zrobić w jakimś programie, czy to jakas funkcja w excelu? Odpowiedź byłaby dla mnie bardzo cenna, pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Benchmarkuję w sposób bardzo prosty. Jako że zestawienie robię raz w miesiącu, czasami częściej, zwyczajnie obliczam o ile % zmienił się WIG a o ile % zmieniła się wartość mojego portfela od punktu początkowego, który wynosił 100. W rezultacie jestem w stanie określić, jak te obie krzywe kształtowały się względem siebie w czasie.

      Usuń