Obniżka w Saxo Bank - nawet 0,12% za handel na GPW i 1 dolar minimalnej prowizji na USA

poniedziałek, 14 kwietnia 2014

Dlaczego nie będzie kolejnych spółek okiem technika?

Jest niedziela, godzina 22:25 i usiadłem do komputera, żeby nagrać kolejny film z cyklu Spółek giełdowych okiem technika. Byłaby to już dziesiąta część analiz, w których przyglądam się spółkom zaproponowanym przez czytelników bloga i widzów kanału w YouTube. Jednocześnie byłby to kolejny przypadek, w którym nie wyrobiłem się z opublikowaniem obiecanego filmu na czas. 

Dlatego uznałem, że czas podjąć decyzję, do której przymierzałem się już od kilku tygodni. Nie będzie kolejnych odcinków. Postanowiłem zakończyć ten cykl z kilku powodów, które poniżej postaram się opisać. Jednocześnie przepraszam wszystkich, którzy zgłosili swoje propozycje pod poprzednim nagraniem. Mam nadzieję, że mnie zrozumieją.



Po pierwsze, nagrania te były nudne. Nie oszukujmy się, trwały dobre 20 minut i składały się tylko z analiz wykresów, jeden po drugim. Wliczając spółki ciekawe technicznie, było to pięć nagrań w miesiącu, podczas których tylko klikam spółki omawiając wykresy.

Po drugie, kto był nimi zainteresowany? Kilkanaście osób, które prosiły o konkretne spółki oraz kilkadziesiąt, oglądających w poszukiwaniu okazji inwestycyjnych. Reszta to przypadkowe kliknięcia, czy to z bloga, czy też z YouTube. Przejrzałem zaangażowanie odbiorców oglądających właśnie te nagrania i są one zdecydowanie gorsze niż średnia dla mojego kanału. Oznacza to, że zwyczajnie nie jesteście tym zainteresowani.

Trzeci powód jest taki, że nie zawsze jestem w stanie zdążyć z terminem. Mieliście kilka takich przypadków w przeszłości i w tym tygodniu wypadło podobnie. Niestety czas kurczy mi się w zastraszającym tempie, przez co niekiedy nie jestem w stanie znaleźć chwili, żeby zrobić obiecane nagranie. Nie chcę być niesłowny, więc uznałem, że nie mogę dalej ciągnąć cyklu, który coraz częściej zawalam.

Kolejna sprawa jest taka, że mnie samego przygotowywanie tych nagrań męczyło. Ciągle odnosiłem wrażenie, że nie daję Wam niczego nowego poza powtarzalnymi komentarzami do podobnych lub nieco różniących się wykresów. Osoby śledzące mojego bloga dłużej niż kilka miesięcy z pewnością dokładnie wiedzą, jakie mam podejście do poszczególnych sytuacji rynkowych, więc powtarzanie tego samego dla coraz to nowych spółek wydaje się pozbawione sensu.

I ostatnia rzecz, która chyba boli mnie najbardziej. Cotygodniowe nagrania wypychają bloga. Sprawiają, że widzę je jako wpisy, przez co nie mam "ciśnienia", żeby napisać jakiś tekst wysokiej jakości. W rezultacie zarówno na blogu, jak i na kanale w YouTube ostatnio dominują te nagrania i jest to według mnie kierunek wielce niepożądany. Chce Wam dawać materiały, które zmienią, usprawnią i wniosą coś nowego do inwestycji, a ciągłe młócenie wykresów jest krokiem w tył. Cała kreatywność gdzieś znika, kiedy muszę przeanalizować kilkadziesiąt spółek, z których duża część niekiedy wcale nie nadaje się z mojego punktu widzenia do zainwestowania pieniędzy.

Dlatego też postanowiłem zrezygnować z tej formy analiz. Czekam na Wasze opinie. Wyraźcie je w komentarzach nawet wtedy, jeśli chcielibyście, żeby cykl pozostał. Zwyczajnie uważam, że rolą blogera jest tworzenie wartości dodanej, a nie służenie jako "second opinion" do podejmowania inwestycyjnych decyzji.

26 komentarzy:

  1. jakis zamiennik? zamiast wideo moze krotkie pisemne streszczenie - tak/nie?
    poza tym, zgadzam sie ze wideo zabieralo duzo czasu, Tobie jak i uzytkownikom. O wiele lepsze sa spolki analizowane raz na mc. Pozdro!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A nie obawiasz się, że będziesz miałą mniej ludzi czytających bloga? Ja sięgałem po tego bloga tylko po to, aby popatrzeć jak starasz się robić ananlizę techniczną. Pozdr

      Usuń
  2. Sytuacja na rynku jest tak kiepska, że wcale Ci się nie dziwię.
    Powtarzać co tydzień, że spólki zmieniają trend wzrostowy na trend boczny czy spadkowy jest męczący. Człowiek żyje i jest optymistą jak widzi wzrosty a tu padaka.
    Moim zdaniem w obecnej sytuacji lepiej nie mieć akcji. Ta cała sytuacja wygląda jakby giełda miała runąć gdzieś w odchłań być może trend spadkowy zawita na dłuższy czas. Dziękuję że Twoje analizy i czas poświecony nam. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. szkoda, może tak jak poprzednik zasugeruje chociaż jakiś wpis o ciekawych(twoim zdaniem) spółkach. Nawet bez opisów.

    OdpowiedzUsuń
  4. Mi się podobało:) ale może dlatego że jestem nowy w temacie:D

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja osobiście co tydzień z zainteresowałem oglądałem Twoje analizy i szkoda że rezygnujesz z tej formuły. Z drugiej strony to Ty masz czerpać z wykonywanej pracy przyjemność a jak tego brak to podjąłeś słuszną decyzję.

    OdpowiedzUsuń
  6. Mnie to interesowało no ale to Twoja decyzja.
    Pozdrawiam
    gucio

    OdpowiedzUsuń
  7. mi się podobało oglądałem każdy odcinek, ale muszę przyznać że pod koniec faktycznie dla mnie było nudne, tylko czekałem na opinię o indeksach. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. Twoja decyzja- szkoda -wiele się od Ciebie nauczyłem może wróć do miesięcznej analizy,i ucz nas ciągle o trendach,o wzrostach,o średnich,o stopach,o momentach kupna sprzedaży itd..pozdrawiam i życzę sukcesów.tadek

    OdpowiedzUsuń
  9. Sądzę, że o wiele więcej możecie wynieść z nieco szerszych tekstów, obejmujących różne zagadnienia rynkowe, a nie tylko sytuację techniczną na danej spółce. Raz w miesiącu pojawi się zestawienie spółek, które uważam za interesujące. Wtedy też będzie moja analiza dla indeksów.

    Jakieś częstsze wrzutki mogą się pojawiać w ciągu miesiąca na FB, czy też w samych wpisach.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Odnośnie tekstów. Humanisto, czy mógłbyś zgrupować podobne wpisy i udostępnić je w bardziej przejrzystej formie. Fajnie by było, gdyby miały przypisane tagi i były dostępne przez menu. W tym momencie można kliknąć na link "Nowszy post", "Starszy post" co trochę utrudnia sprawę:)
      Popieram Twoją decyzję odnośnie końca tematu spółek okiem technika. Faktycznie ostatnio stał się trochę nudny ze względu na kiepskie spółki wybierane przez czytelników.

      --
      Pozdrawiam
      Michał

      Usuń
  10. Mnie osobiście sie również podobała obecna forma anazliz, ale doskonale cie rozumiem. Nie rezygnuj z analiz spółek wymyśl coś pośredniego. Podoba mi sie ta wersja z spółkami ciekawymi technicznie raz na miesiąc. Moze zamiast analiz co zrezygnowałes dasz jakies analizy długoterminowe ciekawe spólki rozwijające sie z solidnymi fundamentami do rozbudowy. Sam wymyślisz cos najlepiej pewnie pośredniego.

    OdpowiedzUsuń
  11. odważna decyzja, aczkolwiek w dużym stopniu słuszna; mimo, że do pewnego momentu z ciekawością oglądałem analizy;
    ale też miałem wrażenie, że wchodzi to w pewną nudną rutynę, szczególnie patrząc na ostatnie komentarze to ludzie podają co popadnie; i średnio ma sens odpowiadanie na każde takie zapytanie; więc faktycznie może ciekawiej byłoby usłyszeć o jakichś praktycznych wskazówkach, obserwacjach..

    OdpowiedzUsuń
  12. Humanisto! Tu wyrocznia internetowa, która przewidziała fiasko tego przedsięwzięcia:


    Anonimowy2 stycznia 2014 13:08
    Nagranie 1 w tygodniu o SCT to chyba za często będzie.
    Tak jak teraz, co miesiąc jest dobrze, bo nie wszystkie spółki to PBG :)

    Odpowiedz
    Odpowiedzi

    Radosław Chodkowski2 stycznia 2014 21:38
    Oczywiście by to nie było o SCT, bo to zostaje raz w miesiącu. Wrzucałbym coś innego :)

    Odpowiedz

    OdpowiedzUsuń
  13. kiedy przestanie wszystko spadać ?

    OdpowiedzUsuń
  14. Wg mnie tez mało wartościowe to było, liczy się nie ilość a jakość.

    OdpowiedzUsuń
  15. troszkę szkoda, no ale skoro nie ma czasu to robienie czegos na szybko tez nie jest dobre. Mozna robic np. miesieczne podsumowania

    OdpowiedzUsuń
  16. Fakt było to nudne , od razu przechodziłem do końcówki.
    Proponowałbym więcej wykresów np z ciekawymi formacjami oczywiście z pomocą i sugestią czytelników.
    I więcej wpisów na " akcje na opcje" .Nie mam już co czytać.Może zaproponujesz jakiś dobry stelaż na te niepewne czasy?
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  17. Wartościowa jest umiejętność spojrzenia na swoje dokonania i wyciągnięcia wniosków.
    Jeżeli będziesz publikował zestawienie ciekawych spółek raz na miesiąc, bądź interesujących formacji indeksów/spółek zaobserwowanych w trakcie miesiąca byłoby również dobrze.
    Dzięki za dotychczasową dobrą robotę, czekam na kolejne etapy Twojego bloga ;)

    Pozdrawiam, Arek.

    OdpowiedzUsuń
  18. Mnie rowniez, jak wiekszosci podobala sie analiza w tej formie. Mimo, ze dla niektorych to monotonia, ale moim zdaniem, pomogla wytworzyc nawyk odpowiedniego spojrzenia na rynek.

    pozdrawiam,
    Mariusz

    OdpowiedzUsuń
  19. Trochę szkoda. Co tydzień z zainteresowaniem oglądałem Twoje komentarze. Ale jak moi przedmówcy szanuję decyzję. Jeżeli znalazł byś czas na analizę raz w m-cu tez było by super.
    Wiele się z Twoich nagrań nauczyłem .Duży SZACUN

    OdpowiedzUsuń
  20. Może autor postawił sobie zbyt abmitne cele? Wierzę, że to tylko zapowiedź zniamy formy. Pozdrawiam i dziękuję za dotychczasowe materiały.

    OdpowiedzUsuń
  21. Siemka nie mogę wejść na 10% rabat Power Tradera

    OdpowiedzUsuń
  22. Można liczyc że wypowiesz sie nt. Grajewa ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na razie nie przebiła jeszcze dołka z 14 marca, więc tendencja się nie odwróciła. Ale przebicie tej linii to zawsze jakiś powód do obaw. Podstawa to stop loss.

      Usuń