Obniżka w Saxo Bank - nawet 0,12% za handel na GPW i 1 dolar minimalnej prowizji na USA

wtorek, 28 stycznia 2014

Zapytaj Humanistę - odc. 1.

Zgodnie z obietnicą, prezentuję dzisiaj nieco inną formę nagrania niż tą, do której przywykliście. Tematyka również inwestycyjna, ale już nie związana tak bardzo z wykresami, więc nie trzeba podpierać się świecami, a mogę do Was nieco swobodniej pogadać.

Niestety część z analizą poszczególnych spółek, o które prosiliście, ukaże się nieco później.

I tak jak wspominam w filmie, wszelkie pytania na kolejny odcinek możecie zadać pod tym wpisem.

Czekam na konstruktywną krytykę odnośnie takiej formy nagrań :)

8 komentarzy:

  1. Czy mając kapitał początkowy 1000 zł warto pchać się na giełdę (Ty wspomniałeś o 5000 zł) ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przecież już odpowiedział na to pytanie. Minimalna kwota to 5000

      Usuń
    2. Ja bym nie powiedział, że jest coś takiego jak minimalna kwota. Sam Radek, w jednym ze swoich wcześniejszych wpisów/nagrań (nie pamiętam z którego roku), mówił, że tak naprawdę ważne jest by ten kapitał powiększać, np. dodając/odkładając co miesiąc jakaś kwotę X. Z przedstawionych wówczas wyników widać, że kwota początkowa nie ma znaczenia - ważniejszy jest system inwestycyjny, który przynosi odpowiednie rezultaty.
      Ja natomiast twierdzę, że taki 1000, to świetna pozycja na start - podzieliłbym to na max 3 części i zaczął oswajać się z rynkiem.
      Sam chciałem mieć 5 k i straciłem 3,5 k, więc na początek można mieć mniej, aż dojdzie się do pewnego poziomu - mnie zajęło to ponad 2 lata, a nadal jeszcze długa droga przede mną.

      Usuń
  2. z kapitałem 1000 powinieneś założyć rachunek w domu maklerskim db Makler gdzie nie ma minimalnej prowizji od zleceń, tu jest trochę opisane http://appfunds.blogspot.com/2013/11/elementarz-inwestora.html

    mnie ciekawi czy będzie kontynuowany wątek który ceniłem systemu inwestycyjnego w amibrokerze.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na razie nagrania na temat systemu inwestycyjnego w Amibrokerze nie będą kontynuowane. Stanowią pewną całość i do pewnego stopnia ujmują to zagadnienie kompleksowo.

      Usuń
  3. Myślę, że ta forma nagrań sprawdza się dobrze odnośnie generalnych pytań dot. inwestowania, Twojego podejścia.
    Z drugiej strony magia głosu, tak jak w przypadku audycji radiowych, jest niezwykła, ponieważ nie skupiamy się wizualnym przekazie, lecz tylko bazujemy na głosie.
    Jak dla mnie nowa forma in plus :)

    Arek

    OdpowiedzUsuń
  4. Witam serdecznie.
    Chciałem odpytać co pan uważa, nt. obecnej sytuacji complexu..wykres jeszcze tydzień temu wyglądał ładnie, natomiast ostatnio sporo się cofnął? Czy w dalszym ciągu widzi pan podstawy do zachowania trędu wzrostowego?

    OdpowiedzUsuń
  5. Radku mam pytanie, odnośnie średnich kroczących? Która wg Ciebie jest lepsza: prosta czy wykładnicza? I jakich jej parametrów używasz? Dzięki. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń